Zegarek Edytuj

Zegarek to unikalny sposób na sprawdzenie która jest godzina , dzień lub temperatura , dodatkowo możemy zobaczyć czy chce nam się pić lub zjeść . Włączamy go pod przyciskiem [F] , wtedy postać lewą rękę podstawia pod twarz , a naszym oczom ukazuje się zegarek .

Tryby Zegarka Edytuj

Zegarek posiada dwa tryby .

1.Pokazuje liczbę dni , godzinę i temperaturę

Watch

2. Pokazuje zdrowie, głód i pragnienie.

Vitals

Życie Edytuj

Zdrowie jest reprezentowane jako lewa ikona (serca) na zegarek w drugim trybie. Identyfikacja problemów ze zdrowiem jest kluczem do przetrwania. Pełni wyczerpany pasek zdrowia może prowadzić do śmierci.Uznając swoje zdrowie należy regularnie sprawdzać swoje ramiona, aby zidentyfikować problemy zdrowotne

Zdrowie można regenerować poprzez pełny pasek głodu .

Głód Edytuj

Głód jest reprezentowany jako centralna ikona na zegarku. Aby odzyskać kalorii można spożywać produkty spożywczych, takie jak ryby, orzechy kokosowe, lub kraba. Gdy głód jest w pełni wyczerpany gracze otrzymają głodującej wpływ postaci. Głód gracza także skutkuje chorobie.

Pragnienie Edytuj

Pragnienie jest reprezentowane jako prawa ikona. Aby odzyskać pragnienie można spożywać różne produkty żywnościowe, takie jak woda destylowana, butelka wody, lub kokosowe mleko.

Głodówka Edytuj

Głodówka jest spowodowana brakiem kalorii i pełnego pasku głodu. Efekt ten powoduje szybkość utraty zdrowia 5% na sekundę. Gracze mogą odzyskać głód zatrzymać głodówkę tylko poprzez spożycie pokarmu.

Odwodnienie Edytuj

Odwodnienie jest spowodowane brakiem płynów ustrojowych. Efekt ten powoduje szybkość utraty zdrowia 3% na sekundę. Gracze mogą zatrzymać odwodnienie tylko poprzez picie płynów.

Krwawienie Edytuj

Krwawienie może być spowodowane atakami rekinów i jest przedstawiane w postaci zakrwawionej koszuli. Efekt ten powoduje szybkość utraty zdrowia 0,15% na sekundę. Gracze mogą zatrzymać krwawienie tylko przy użyciu bandaża.

Trucizna Edytuj

Efekt trucizny może być spowodowany przez spożywanie pokarmów lub natrafienia na jadowitego jeżowca. Efekt ten powoduje szybką utratę zdrowia i pragnienia w wysokości 0,075%. Gracze mogą leczyć trucizny przez spożycie antybiotyków lub odczekać 10 minut.

Poison

Złamania Edytuj

Złamania mogą być spowodowane atakami rekinów lub wchodzeniem na drzewa i spadaniem z nich. Złamanie jest okazywane poprzez dźwięk łamania kości. Efekt ten powoduje szybką utratę zdrowia, pragnienia i głodu 0,05% na sekundę. Gracze mogą wyleczyć złamane kości tylko za pomocą morfiny.

Choroba Edytuj

Choroba może być spowodowana niską temperaturą ciała i jest okazywana jako kaszel.

Efekt ten powoduje szybką utratę zdrowia, głodu i pragnienia poprzez spadek 0,025% na sekundę.

Gracze mogą leczyć choroby poprzez spożywanie witamin lub/i odczekania 5 minut.

Oddech Edytuj

Kiedy brakuje ci powietrza ekran zaczyna robić się czarny a postać wydawać dźwięki tonięcia.

Efekt ten powoduje szybką utratę zdrowia 20% na sekundę.

Oddech można odzyskać, gdy gracz się wynurzy.

Wymioty Edytuj

Wymioty mogą być spowodowane jedzeniem surowego jedzenia. Jeśli gracz zwymiotuje po spożyciu trującej lub nieugotowanej żywności straci on około 75% kalorii i wody.

Wymiotą można zapobiec gotując żywność oraz unikając jedzenia trujących pokarmów.

Więcej z Fandomu