FANDOM

Młoda palma.jpg

Rośliny to jeden z podstawowych elementów składowych wysp. Z roślin można pozyskać podstawowe i elementarne elementy craftingu - takie jak lina, drewno, liście palmowe.

Bez tych elementów nie można między innymi zbudować łóżka, żadnego narzędzia, większości przedmiotów (Jak na przykład ognisko lub destylator).

Krzew Kura.jpg

Rośliny są również głównym, zaraz po rybach źródłem pokarmu i wody dla gracza. Na palmach rosną kokosy, z których można pozyskać wodę i pokarm. Podobnie krzewy i owoce na nich rosnące - każdy owoc regeneruje jeden punkt głodu i pragnienia.

Rośliny również można również wykorzystać przy projektowaniu swojego domu - na przykład budować w pobliży palmy tak, by można było się wspiąć na budowlę.

Hodowanie roślin Edytuj

Działka rolna - Quawa.jpg

Rośliny można również zasadzić na działkach rolnych. Takową działkę buduje się z pomocą motyki. Można na niej zasadzić jedynie krzewy owoców Kura i Quawa. Wyrastają po paru dniach, a po zerwaniu usychają. Można je potem ponownie przygotować do zasadzenie używając motyki - tej samej, którą przygotowuje się działki rolne.

Działka rolna - Kura (deski).jpg

Owoce gniją po jednym dniu, a pogłębiają zgniliznę po dwóch. Spożycie zgniłego owocu nie dodaje żadnych statystyk, a spożycie mocno zgniłego odejmuje dwa punkty głodu i jeden punkt pragnienia. Zgniłe owoce jednak można wykorzystać do zasadzenia na działce rolnej - a więc warto trzymać je w znanym sobie punkcie - nawet, jeśli nie musisz ich na razie spożywać.

Gatunki roślin Edytuj

Rośliny dzielą się na bardzo wiele gatunków. Po kolei będą to:

  • Ficus - duży..jpg
    Palmy - Można je spotkać w jednym z 4 stadiów rozwoju. Niskie, średnie, wysokie i bardzo wysokie. Niezależnie od wysokości można spotkać na palmie od żadnego do trzech kokosów. Palmy składają się z segmentów, a każdy segment zapewnia cztery sztuki drewna (patyki). Aby zniszczyć jeden fragment trzeba uderzyć w niego dziesięć razy siekierą (Lub osiem razy wzmocnioną lub przemysłową siekierą). Na szczycie palmy znajduje się korona - z korony można pozyskać cztery liście palmowe. Jest ona również segmentem, a więc aby ją zniszczyć, trzeba wykonać identyczną liczbę uderzeń siekierą. Istnieją również małe palmy, których można spotkać dziesiątki na jednej wyspie - z nich można pozyskać jedną sztukę włókien roślinnych.
    Fauna wysp.jpg
  • Yucca - Spotykana w dużych ilościach na wielu wyspach - zazwyczaj na wyspie znajdują się od trzech do sześciu takich roślin. Z tej rośliny pozyskuje się sześć sztuk włókien roślinnych - po połączeniu czterech zyskuje się linę, element niezbędny do tworzenia wielu urządzeń i narzędzi.
  • Ficus 5.jpg
    Ficus - Rodzaj krzewu, dosyć popularnego na wyspach. Spotykany średnio dwukrotnie częściej niż krzew Yuccy. z którego można pozyskać do czterech sztuk drewna. Istnieją trzy rodzaje tego krzewu. Jeden wysoki z małą koroną, z którego pozyskasz dwie sztuki drewna - podobnie do niskiego z rozłożystą koroną. Jest jeszcze trzeci rodzaj - szeroki i niski, z którego pozyskasz aż cztery sztuki drewna.
  • Są też inne rośliny, z których nie można wykorzystać
    Palma średnia.jpg
    - takie jak wielkie Ficusy lub Anasthasie. Jest też ukwiał, który zatruwa gracza. Można go spotkać tylko i wyłącznie pod wodą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki